Google Analytics podstawowym narzędziem do analizy efektywności strony firmowej

Strona firmowa to w dzisiejszych czasach podstawa. Wciąż jednak wiele stron może zostać udoskonalonych, tak aby klienci byli w stanie znaleźć na nich to czego szukają w odpowiednim czasie i aby zdecydowali się oni na zakup towarów / usług oferowanych na danej stronie.

google-analytics

Pierwszym krokiem do sprawdzenia czy potrzebujemy zmienić coś na stronie może być skorzystanie z darmowego narzędzia do analizy zachowań użytkowników odwiedzających stronę. Google Analytics jest właśnie takim narzędziem.

Po zainstalowaniu Analyticsa na stronie będziemy mogli zobaczyć ile osób odwiedziło naszą stronę, z jakich przeglądarek korzystali, z jakich krajów, jakich miast pochodzili, skąd dotarli na naszą stronę (wyszukiwarki, linki z innych stron), etc.

W odpowiednich rubrykach znajdziemy też informację o tym jak ludzie zachowywali się na naszej stronie. Możemy dowiedzieć się ile czasu średnio użytkownicy z danej lokalizacji spędzali na stronie, które podstrony odwiedzali, na których podstronach kończyli wizytę, etc.

Analytics daje nam wiele możliwości do przeanalizowania zachowań konsumentów. Dzięki tym analizom możemy podjąć decyzję odnośnie tego które strony zmodyfikować, co zmienić w nawigacji strony etc.

Dzięki zmianom strony możemy sprawić, że nasza sprzedaż wzrośnie o kilka-, kilkanaście-, czy nawet kilkadziesiąt procent (jeżeli dotychczasowa strona była faktycznie ‚wymagająca solidnej poprawy’).

Warto więc spróbować skorzystać z Analyticsa lub z innego narzędzia dającego nam podobne informacje.